Online Markedsføring - Få effektiv hjælp til din markedsføring online

Når du skal vælge online markedsføring til din virksomhed, er tilbuddene mange. Det kan være meget uoverskueligt at få et samlet overblik over de forskellige muligheder inden for online markedsføring. Dernæst kan det være næsten umuligt at afgøre hvilke løsninger der vil være de mest optimale til netop din virksomhed.


Med baggrund i dette scenarie, har Markedsføring Online udviklet en rådgivningsaftale der giver dig mulighed for at få tilknyttet en ekstern markedsføringskonsulent til din virksomhed. Konsulenten kan hjælpe dig med at få et overblik over din online markedsføring.
Med en rådgiver inden for online markedsføring, har du mulighed for at få en yderst målrettet og effektiv markedsføring på nettet, dette selvfølgelig inden for dit markedsførings budget.

Hos Markedsføring Online har vi mange års erfaring indenfor online markedsføring, og vi følger hele tiden med i hvad der rører sig på markedet. På den måde er vi altid bedst muligt rustet til, at give netop din virksomhed den korrekte rådgivning omkring, hvor det vil være bedst at markedsføre sig online.

Nedenfor er opstillet afsnit der beskriver de steder der efterhånden er de mest anvendte i forbindelse med online markedsføring.

Markedsføring i de online telefonbøger

Det er almindelig kendt for virksomheder, at markedsføre sig i diverse online telefonbøger.

Når man markedsfører sig på de online telefonbøger, bliver man typisk synlig i sit lokalområde. Derudover har man mulighed for at gøre påmærksom på, at man også ”servicerer” andre selvvalgte byer. Ofte vil man i de online telefonbøger, også være synlig i den egnsdel som ens firma ligger i. Det kan f.eks. være Fyn, Jylland, Sjælland eller nogle af de forskellige øer.

Online markedsføring på Google

Med hensyn til online markedsføring på Google, er der flere forskellige muligheder. Nedenfor er nævnt 3 af de mest almindelige måder.

- Google Adwords

En af de meget populære måder at lave sin online markedsføring på Google, er ved at benytte ”annonce links”. Disse hedder på fagsprog Google Adwords.
Måden hvorpå Google Adwords virker er, at man som virksomhed udvælger en række søgeord der er vigtige for ens online markedsføring. Dette kan eksempelvis være virksomhedens arbejdsområder eller specifikke produkter. Man betaler så X-antal kroner pr. gang der er en person der klikker sig ind på ens hjemmeside fra Google.
Google Adwords er de annoncelinks, der almindeligvis vises i toppen (den lysegule del) og de små links til højre på Google. 

- SEO / Søgemaskineoptimering

Når snakken falder på online markedsføring, er de fleste virksomheder efterhånden stødt på begrebet SEO, også kaldet søgemaskineoptimering.
Når man får lavet SEO, får man programmeret sin hjemmeside til at være synlig på diverse søgemaskiner som f.eks. Google.
Det der sker, er at ens hjemmeside kommer frem i den såkaldte organiske del af Google. Det er den del, hvor det ikke koster noget hver gang en potentiel kunde klikker sin ind på ens hjemmeside.
Med SEO på din virksomheds hjemmeside, bliver du synlig i den hvide del af Google - Den del som mange anser som den "rigtig" del af Google.

Læs mere på dette link omkring markedsføring online med SEO.

 
- Doorway Pages
Når man bruger begrebet Doorway Pages indenfor online markedsføring, er der tale om en alternativ måde at lave SEO / Søgemaskineoptimering på.
Når man får lavet SEO vha. Doorway Pages, får man lavet en ekstra hjemmeside ved siden af ens oprindelige hjemmeside. Den nye side (doorway pagen) bliver så programmeret til at være synlig på diverse søgemaskiner. Doorway Pagens eneste formål er at fange søgemaskinernes interesse (altså at kommer så højt op i placeringerne som overhovedet muligt), for så at sende de besøgende videre til den oprindelige hjemmeside.

Denne måde at lave SEO på, går under begrebet Blackhat SEO, og er ikke særlig velset af mange søgemaskiner.

Markedsføring på online portaler

Mange virksomheder, især håndværkere, har på et tidspunkt modtaget tilbud om online markedsføring igennem diverse portaler.
Der findes mange forskellige portaler med forskellige formål. Der er bl.a. nogle hvor man som forbruger kan finde en samlet oversigt over diverse håndværkere og den vej igennem finde lige netop den håndværker, som man står og mangler til sit byggeprojekt. der findes også portaler hvor man som håndværker, kan få tilsendt relevante emner, som måske i sidste ende kan blive til en ny kunder til firmaet.
Disse portaler findes i mange forskellige former, og er sølvfølgelig ikke kun lavet for håndværkere.

Online Facebook markedsføring

I takt med, at de sociale medier bliver mere og mere udbredte, er mange virksomheder også begyndt at lave online markedsføring igennem disse.
Det er blevet meget populært at lave online markedsføring igennem f.eks. Facebook, hvor man bl.a. kan lave en hel side kun til sin virksomhed.
På Facebook er der dog også andre muligheder for at markedsføre sig online. F.eks. igennem reklame bannere, som altid ligger i den højre side af Facebook.

 
Dette er selvfølgelig kun et kort udsnit af nogle af de mange måder at markedsføre sig online på. Når din virksomhed skal have lavet sin online markedsføring, er det vigtigt at få den bedste hjælp og rådgivning til at vælge hvilken løsning der passer bedst til netop jeres behov.

Læs mere om Markedsføring Onlines SEO pakker, eller kontakt os her for mere information.

Markedsføring Online - Din hjælp til onlinemarkedsføring

Her kan klikkes videre til Markedsføring Onlines kontaktformular hvor der kan stilles spørgsmål.